Motorent.cz

SACHS kronika

     Kronika společnosti SACHS Fahrzeug - und Motorentechnik GmbH, dříve Nürnberger Hercules-Werke...
 
  
  
     Firma, předcházející nynější společnosti SACHS Fahrzeug - und Motorentechnik, byla založena Carl Marschützem v Neumarktu dne 5. dubna 1886. S počátečními osmi zaměstnanci vyráběl jízdní kola. Již o osm let později se osazenstvo rozrostlo na 170 zaměstnanců.
 
1894   Výroba téměř 5 000 jízdních kol

1895   Přestěhování z Neumarktu do Norimberku na Fürther Straße

1898   Vývoj elektromobilů s maximální rychlostí 40 km/h a dosahem 40 kilometrů

1905   Konstrukce prvních motocyklů a zahájení výroby nákladních automobilů s užitečnou hmotností 1,2 t

1928   Nové zahájení výroby motocyklů se zabudovanými motory JAP, Villiers, Moser, Bark, Ilo a Sachs

1930   Konstrukce tříkolek 200 ccm

1945   Po 2. světové válce nový začátek s 30 zaměstnanci, kteří nejprve vyráběli konve na mléko. Potom následuje výroba jízdních kol, později výroba prvních motocyklů s motorem Sachs 98 ccm a motocyklu s motorem Ilo 125 ccm

1951   Světový rekord ve třídě do 50 ccm Georga Dotterweicha na jízdním kole Victoria s pomocným motorem 38 ccm: Dosahuje průměrné rychlosti 79 km/h

1956   Hercules se v Německu dle statistiky registrace umisťuje mezi 37 nabízejícími jízdních kol na třetím místě. Konstrukce typu Hercules K100 s motorem Sachs 98 ccm 

1962   Dodávka motoru Sachs 50/5
          Konstrukce úspěšného motoru K50 

1963   Převzetí Nürnberger Hercules-Werke GmbH společností Sachs 

1964   Velké sportovní úspěchy díky 222 závodním a privátním jezdcům: 1 049 zlatých, 151 stříbrných a 58 bronzových medailí 

1965   Převzetí Zweirad-Union se značkami Victoria, Express a DKW v areálu v Nopitschstraße

          Vynález terénní čtyřkolky Ur-Quad „KRAKA" (Kraftkarren). Jako 528 kg vážícího čtyřkolového víceúčelového vozidla, se zdvihovým objemem 400 cm3 a výkonem 18 KS schopného všestranné možnosti použití u městských jízdních parků,  silničních nebo lesních závodů a v armádě. 

1974   Představení W-2000, prvního sériového motocyklu světa s Wankelovým motorem - od firmy Sachs 

1987   Zavedení typu Saxonette (jízdní kolo s motorem 30 ccm na náboji kola) 

1990   Představení prvního, sériové výroby schopného elektrického mopedu na výstavě IFMA Köln 

1992   Výroba Enduro K 180 pro Bundeswehr 

1995   Prodej úseku výroby jízdních kol nizozemské firmě ATAG-Gruppe
          Změna názvu firmy úseku motorizace na SACHS Fahrzeug- und Motorentechnik GmbH 
 
1997   Vývoj a výroba nové modelové řady 125

          Uzavření smlouvy s Daimler Benz o výrobě hybridních jízdních kol Mercedes  

1998   Prodej společnosti SACHS Fahrzeug- und Motorentechnik GmbH nizozemské Winning Wheels Gruppe 

1999  Vývoj  Roadster-Série se silným zdvihovým objemem 

2000   Představení konstrukční řady Roadster s obsahem 650 ccm a 800 ccm a zahájení výroby
          Prezentace koncepční studie BEAST 1000 na Intermot v Mnichově 
 
2002   Od dubna vyrábí společnost SACHS v Norimberku limitovanou sérii legendárního  MÜNCH MAMMUT 2000, nejsilnějšího a nejdražšího motocyklu světa. 

2003   Zavedení prvních elektrických jízdních kol s rekuperací energie (dosah do 80km) 
 
2004  Podniky s bohatou tradicí výroby dvoustopých vozidel, norimberský SACHS Fahrzeug- u. Motorentechnik GmbH a Zweirad Union Grundbesitz AG se slučují. 

 
2005   100 let sériové výroby motorizovaných vozidel.
          Expedice MadAss-modelů do USA.
          Založen MadAss-Owners Club 
 
2006   Zavedení MadAss 125 na trh
          Asijská investiční skupina investuje do společnosti Sachs 
 
2007   Přestěhování do nových prostor do Norimberku / Katzwang
          Představení ATV 4rock 450 a 4rock 650, jakož i mopedu Quattrocento se 400 ccm
 
Zdroj informací: www.sachs-bikes.de


Vyhledávání
Registrace a přihlášení

Copyright © motorent.cz 2007, Tvorba www stránek EKdesign.cz, Redakční systém Merlin CMS Motorent Sachs bikes